בגידה בחיי הנישואין

במסגרת שיתוף ידע מקצועי משפטי להלן נושא אשר רבים מלקוחותיי פונים אליי ושואלים עת נקלעו לאירוע ומצויים בחשש ודאגה ולהלן הבהרות והקניית ידע חשוב נתפסת בוגד בחיי נישואין מה המשמעויות וההשלכות המשפטיות?

נתפסת על ידי אשתך בבגידה בנישואין, ללא ספק נקלעת לאירוע רע לא נעים מביך שיוצר שבר וכאוס במשפחה. בשלב ראשוני זה אתה מצוי בדילמה קשה, אתה חושש מה תהיינה ההשלכות לעתיד בכל המישורים ובכלל מה המחיר הכלכלי שהסתבכות זו תגבה ממך, אתה חושש לעתידך, חרד להפסיד את כל מה שעמלת וצברת. ובכן דע לך כי על בגידה אין עונש בחוק וכדאי שתדע כי אין לא מדובר בסוף העולם הכלכלי שלך וכי למרות הכול בהליך של גירושין, לא תיפגענה הזכויות האישיות שלך שצברת במהלך השנים.

עליך להגיש תביעה לבית המשפט לענייני משפחחה לאיזון המשאבים לפי חוק יחסי ממון בין בני זוג, התשל"ג-  1973 היינו חלוקת הרכוש המשותף. במסגרת תביעה זו בית המשפט לענייני משפחה יחלק את כלל הרכוש המשותף בינך ובין בת הזוג שלך. אם הנישואין אלו הסתיימו והזוג עומד בפני גירושין הרי שיש לדעת כי רק בית הדין הרבני הוא הסמכות הבלעדית לקבוע גט.

חלוקת רכוש בהליך גירושין עקב בגידה

  • בית המשפט לענייני משפחה דן לפי חוק יחסי ממון הקובע איזון משאבים כאשר הנישואין פוקעים, לפיכך הוא לא מעניק משקל לבגידה. פועל יוצא מכך, שבית המשפט לענייני משפחה גם לא יפגע בזכויות רכוש כלכליות שנצברו הן לגבי הבעל והן לגבי הרעייה. כפי שצוין מעלה בגידה היא עניין אישי ואין חוק המעניש מי שבגד במסגרת המשותפת של הנישואין ומכאן גם בן הזוג לא יינזק כלכלית.

 

  • כך גם בית המשפט לענייני משפחה ינהג על הלכות העליון שהינה חלוקת רכוש – הלכת השיתוף לזוגות אשר תאריך נישואיהם עד ליום 01.01.0974.
  • מאידך בבית דין רבני זאת יש לדעת, כאשר הבעל בוגד, זכויותיו הרכושיות שנצברו עם השנים בבית הדין הרבני לא נפגעות, כלל ועיקר הוא לא יינזק באשר לרכוש.
  • אולם, יחד עם זאת לא כך הם פני הדברים, כאשר האישה היא זו שבגדה, היא עשויה לאבד את זכויותיה ברכוש המשותף וכן את כתובת המובטחת לה, כאמור כאשר הדיון הוא בבית הדין הרבני הפוסק על פי ההלכה.

שתפו את הטור

המשרד מזרחי & מויאל ושות' נוסד על ידי עורך הדין אריק מויאל בשנת 2006 עורך דין בעל תואר ראשון בהצטיינות ותואר שני ( LL.M)
המשרד מתמחה בדיני מקרקעין, דיני משפחה, צוואות, ירושות, עזבונות.

משרדנו נותן ליווי ויעוץ בהתנדבות בשי"ל נשר. עו"ד דוד מזרחי מעביר הרצאות בנושא יפוי כוח מתמשך, צוואות, ירושות ומוסמך על ידי האפוטרופוס לערוך יפוי כוח מתמשך.

משרדנו עורך עשרות יפויי כוח מתמשך ואף לעיתים מגיע לבתי אבות ולבית הלקוח.

טורים נוספים

דיני משפחה

רוצים להתגרש? לא חייבים לרוץ לעו"ד !!!

רוצים להתגרש? לא חייבים לרוץ לעו"ד !!! כעת נציג בפניכם דרך המוזילה עליות בצורה משמעותית ידעתם שיש הליך שנקרא ישוב סכסוך?? כיום, תחילת הדיונים בענייני

דילוג לתוכן