טור בנושא ביטוח לאומי

ביטוח לאומי ,פגיעת בעבודה על קצה המזלג.

בעבודתי השוטפת אני נתקל במקרים רבים בהם אנשים אינם מייחסים חשיבות לאופן ההתנהלות הראשונית עם המוסד לביטוח לאומי וכי בדיעבד מבינים כי הליך מיצוי זככויות אינו דבר של מה בכך. 

לקוחה ממשרדנו, 30 שנה מועסקת כאחות חדר ניתוח במקצועה. בשלוש שנים האחרונות החלה סובלת מדליות ברגליים (מחלת שסתומים של כלי דם ברגליים הגורמת לנפיחות, כובד ועייפות של הרגליים). הלקוחה הגיעה למשרדי לאחר שהגישה תביעה למוסד לביטוח לאומי על תאונת עבודה ונדחתה על הסף. 

בעבודתי השוטפת אני נתקל במקרים רבים בהם אנשים אינם מייחסים חשיבות לאופן ההתנהלות הראשונית עם המוסד לביטוח לאומי וכי בדיעבד מבינים כי הליך מיצוי זככויות אינו דבר של מה בכך. 

ריכזתי בעבורכם , על קצה המזלג, כמה דגשים חשובים לפני הגשת תביעה לביטוח לאומי בשל פגיעה בעבודה. 

ס' 79 לחוק הביטוח הלאומי (נוסח משולב), תשנ"ה-1955 מגדיר פגיעה בעבודה כתאונת עבודה או כמחלת מקצוע.

"תאונת עבודה" היא תאונה שאירעה לאדם תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו אצל מעבידו או מטעמו  ובעובד עצמאי- תוך עיסוקו במשלח ידו ועקב עיסוקו במשלח ידו;  שימו לב כי הדגש בתאונת עבודה הוא על אירוע פתאומי שניתן לאתרו במקום ובזמן במקום העבודה, בדרכו לעבודה או בצאתו מהעבודה.

"מחלת מקצוע" היא מחלה שנקבעה כמחלת מקצוע בתקנות לפי סעיף 85 והוא חלה בה, בהיותה קבועה כמחלת מקצוע, עקב עבודתו של האדם אצל מעבידו או מטעמו, ובעובד עצמאי -עקב עיסוקו במשלח ידו. להבדיל מתאונת עבודה מחלת מקצוע הינה פגיעה הנגרמת בהדרגתיות כאשר לא ניתן לאתר מקור ומועד ספציפי לתחילת הפגיעה.

רבים אינם יודעים אך קיימת אסכולה נוספת שאינה מוגדרת בחוק אלה תוצר של בתי המשפט ועונה לשם תורת המיקרוטראומה. 

מיקרוטראומה מדומה לטיפות מים על הסלע ( דב"ע מו/0-17 עמיצור נ' המוסד) ".. יש להוכיח שהנזק התווה בגוף על דרך של טפטוף טיפות מים על סלע עד להיווצרות נקב ולא כתוצאה מזרם מים שוטף".

הוכחת מיקרוטראומה מורכבת ומקימה תנאים מצטברים לקיומה, הגדרתה רחבה ואינה חד משמעית כך שהלכה למעשה ניתן לפרשה בדרכים רבות. 

התמזל מזלה של הלקוחה ממשרדנו וכיום, היא מוכרת כמי שנפגעה בעבודה תחת תורת המיקרוטראומה וזאת בשל תנאי עבודתה כאחות חדר ניתוח הדורשים ממנה עמידה במשך שעות רבות לאורך שנים    

אחד מכללי הברזל כשאנו נגשים לביטוח לאומי טמון בפרטים הקטנים שלנו נראים טפלים. ידע הוא כוח ולביטוח לאומי לא פונים ללא עורך דין.

משרדנו מטפל בין הייתר , בתביעות מול המוסד לביטוח לאומי . 
ולא נותר אלא לאחל – בריאות איתנה

 

שתפו את הטור

המשרד מזרחי & מויאל ושות' נוסד על ידי עורך הדין אריק מויאל בשנת 2006 עורך דין בעל תואר ראשון בהצטיינות ותואר שני ( LL.M)
המשרד מתמחה בדיני מקרקעין, דיני משפחה, צוואות, ירושות, עזבונות.

משרדנו נותן ליווי ויעוץ בהתנדבות בשי"ל נשר. עו"ד דוד מזרחי מעביר הרצאות בנושא יפוי כוח מתמשך, צוואות, ירושות ומוסמך על ידי האפוטרופוס לערוך יפוי כוח מתמשך.

משרדנו עורך עשרות יפויי כוח מתמשך ואף לעיתים מגיע לבתי אבות ולבית הלקוח.

טורים נוספים

דיני משפחה

רוצים להתגרש? לא חייבים לרוץ לעו"ד !!!

רוצים להתגרש? לא חייבים לרוץ לעו"ד !!! כעת נציג בפניכם דרך המוזילה עליות בצורה משמעותית ידעתם שיש הליך שנקרא ישוב סכסוך?? כיום, תחילת הדיונים בענייני

דילוג לתוכן