מזונות ילדים- עד איזה גיל?

במסגרת שיתוף ידע משפטי להלן טור על מזונות ילדים שכן רבים פונים ושואלים עד איזה גיל נדרש לשלם מזונות ילדים.

מה חובת תשלום מזונות עד גיל 18 או גיל 21?

חובת תשלום מזונות על פי סעיף 3(א) לחוק אשר מתייחס לקטינים בלבד – היא עד גיל 18! לכן, כאשר הילד בגיל 18 משרת בצה"ל או לחלופין בשרות לאומי הרי שחל חיוב לשלם תשלום מזונות מופחת ויעמוד על שליש מהתשלום האחרון ששולם על ידי ההורה לילד זה. נקבע כי ישנה זכאות של מזונות מעל גיל 18 הנמשכת עד גיל 21, או עד תום השירות הצבאי. המשך תשלום המזונות עשוי להיפסק משום שהילד בגיר וניתן לקבוע כי הסכום ישולם לו באופן ישיר ולא לבת הזוג.

מה אם הילד ממשיך ללמוד י"ג י"ד?

מה קורה בלימודי עתודה במצב בו הילד אינו משרת בצבא, אלא ממשיך ללימודי י"ג י"ד בתום התיכון? גם במקרים אלו בית המשפט לענייני משפחה ייטה לחשוב כי קיימת זכאות לתשלום מזונות ילדים, משום שלמרות שהילד הפך לבגיר, הרי שהוא בפועל זקוק ותלוי לצורך מחייתו בהוריו. משום שעת הילד בעתודה צבאית הרי  שתלותו בהוריו אף גדלה מאשר עת בה הילד מתגייס לצבא, וזקוק לדמי המזונות. בשונה מחייל, לו הצבא מעניק משכורת קורת גג  וכלכה, הרי שילד הממשיך בלימודיו, עדיין להיות תלוי באופן מוחלט בהוריו.

במידה והילד קיבל פטור משרות צבאי ולא משרת בצה"ל או בשרות לאומי?

בשל העובדה כי החוק מחייב תשלום מזונות עד גיל 18 בלבד, כך שבמידה ואין הסכם בין בני הזוג, הרי שתשלום המזונות יפסק בעת הגיע הילד לגיל  18 או עם סיום הלימודים בתיכון לפי המאוחר שבהם.

לכן חשוב לתת את הדעת לעניין חשוב זה  בעת עריכת ההסכם הגירושין ולוודא גם כי ההסכם יקבל גם תוקף של פסק דין על ידי בית המשפט לענייני משפחה.

שתפו את הטור

המשרד מזרחי & מויאל ושות' נוסד על ידי עורך הדין אריק מויאל בשנת 2006 עורך דין בעל תואר ראשון בהצטיינות ותואר שני ( LL.M)
המשרד מתמחה בדיני מקרקעין, דיני משפחה, צוואות, ירושות, עזבונות.

משרדנו נותן ליווי ויעוץ בהתנדבות בשי"ל נשר. עו"ד דוד מזרחי מעביר הרצאות בנושא יפוי כוח מתמשך, צוואות, ירושות ומוסמך על ידי האפוטרופוס לערוך יפוי כוח מתמשך.

משרדנו עורך עשרות יפויי כוח מתמשך ואף לעיתים מגיע לבתי אבות ולבית הלקוח.

טורים נוספים

דיני משפחה

רוצים להתגרש? לא חייבים לרוץ לעו"ד !!!

רוצים להתגרש? לא חייבים לרוץ לעו"ד !!! כעת נציג בפניכם דרך המוזילה עליות בצורה משמעותית ידעתם שיש הליך שנקרא ישוב סכסוך?? כיום, תחילת הדיונים בענייני

דילוג לתוכן