מינוי אפוטרופוס אופציה רעה

ג͟ש͟ו͟ ͟ל͟א͟ר͟ו͟ך͟ ͟י͟פ͟ו͟י͟ ͟כ͟ו͟ח͟ ͟מ͟ת͟מ͟ש͟ך͟ ,

אציג בפניכם מקרה מצער של אדם שלא נקט בשום דרך אקטיבית להבטיח את עתידו ונקלע לסיטואציה בלתי אפשרית ובלתי רצויה של תלות ברצון ובחוות דעת של גורמים חיצוניים ושל בית המשפט.

תיאור המקרה 

עניינו של מקרה זה הינו זוג נשוי פרק ב', כאשר לגבר בת מנישואיו הקודמים. בעת האחרונה חלה עד כדי התדרדר לחולה סיעודי. רעייתו טיפלה בו במסירות ובאהבה רבה, דאגה לכל מחסורו ובכלל זאת גם לטיפולים מסייעים נרחבים שאותם שכרה באופן פרטי כגון דיקור סיני ,פיזיותרפיה, התאמת חדר אמבטיה, רכישת מנוף הרמה , מזרן אורתופדי, תשלום לרופא סיעודי להגיע לבדוק בבית החולה, כיסא אמבטיה ועוד דברים רבים. מעבר לכך 

הבת פנתה לבית המשפט למתן צו אפוטרופסות

בין רעייתו הנוכחית וביתו התגלעו חילוקי דעות שגלשו לסכסוך. כי אז פנתה ביתו לשרותי הרווחה ולבית המשפט וביקשה צו לאפוטרופסות על אביה, משום שלטענתה רעייתו מסכנת את בריאותו וחייו. במסגרת הליך זה רתמה את שירותי הרווחה והאפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים לצידה עד כי ניתן צו. בית המשפט נאות ליתן צו אפוטרופסות  למשך 6 חודשים, הליך שיצר מצב משפטי חדש לחלוטין. 

הקרן לחסויים

כיוון שמקום מושבה של ביתו מחוץ לגבולות ישראל, ניתנה האפוטרופסות לקרן לחסויים וההגדרה המשפטית של אדם הינה כעת חוסה – בית המשפט החליט להעבירו למוסד סיעודי מחוץ לביתו.

מצב משפטי חדש

כעת רעייתו לא יכולה להחליט דבר לגבי החוסה בעלה. נשללה ממנה הזכות להחליט לגביו כמו כן ננקט הליך על ידי בית המשפט של עניינו הכספי, שרק חלק קטן מהמשכורת נותר בידי הרעייה והחלק הארי הועבר לחשבון נפרד של הקרון לחסויים. כעת כל שנותר לה הוא לבקר את בעלה, אך להנחות את הצוות או להחליט על פרקטיקות טיפוליות ואחרות נשללו ממנה לחלוטין.

צו אפוטרופסות  קבוע

במעמד בו בית המשפט לענייני משפחה נדרש למתן צו קבוע לאחר מחצית השנה מנסה הרעייה לשנות את ההחלטה ולו בהחלטה שתשתף אותה כחולקת באפוטרופסית עם הקרן לחסויים ולכך נדרש מאמץ כביר של תצהירים ועדויות של אנשים אובייקטיבים שיעידו שאינה מסוכנת לבעלה החסוי, אלא מסורה אוהבת ודואגת וכי ראוי כי ישמעו את דעתה לגבי האדם האהוב עליה.

ייפוי כוח מתמשך היה פותר זאת

אילו היה בידיהם ייפוי כוח מתמשך כי אז הייתה לרעייה הרשאה מראש מאושרת על ידי האפוטרופוס הכללי לנהל את חייו של הבעל אל מול הגורמים הרפואיים המוסדות השונים כמו ביטוח לאומי קופ"ח וכל עניין אישי אחר. 

עצה חשובה

רוצו לעשות ייפויי כוח מתמשך ומנעו מעצמכם בעיות של אפוטרופסות כפי שעלו בכתבה זו.

משרד עורכי דין מזרחי & מויאל ושות'

 

שתפו את הטור

המשרד מזרחי & מויאל ושות' נוסד על ידי עורך הדין אריק מויאל בשנת 2006 עורך דין בעל תואר ראשון בהצטיינות ותואר שני ( LL.M)
המשרד מתמחה בדיני מקרקעין, דיני משפחה, צוואות, ירושות, עזבונות.

משרדנו נותן ליווי ויעוץ בהתנדבות בשי"ל נשר. עו"ד דוד מזרחי מעביר הרצאות בנושא יפוי כוח מתמשך, צוואות, ירושות ומוסמך על ידי האפוטרופוס לערוך יפוי כוח מתמשך.

משרדנו עורך עשרות יפויי כוח מתמשך ואף לעיתים מגיע לבתי אבות ולבית הלקוח.

טורים נוספים

דיני משפחה

רוצים להתגרש? לא חייבים לרוץ לעו"ד !!!

רוצים להתגרש? לא חייבים לרוץ לעו"ד !!! כעת נציג בפניכם דרך המוזילה עליות בצורה משמעותית ידעתם שיש הליך שנקרא ישוב סכסוך?? כיום, תחילת הדיונים בענייני

דילוג לתוכן