ביטול עסקה רכב חדש מהחברה

ביטול עסקה רכב חדש מהחברה

למשרדנו הגיע לקוח מבועת וכועס. בבואו לספר אחר המקרה הובהר כי רכש רכש חדש מהחברה בבעלות פרטית מחברה מאוד גדולה ומוכרת בתחום. לאחר מספר שבועות נדלקה ברכבו נורת אזהרה שלא מאפשרת ללקוח לנסוע עוד ברכב בלי בדיקה מקיפה של מקור הבעיה.

הלקוח אשר זעם מאוד על אופן ההתנהלות מולו הסביר בכעס כי לא ייתכן שאחרי מספר שבועות שבק הרכב חיים ולא המשיך לנסוע. עוד הסביר הלקוח כי הרכב נכנס למוסך לבדיקה ומזה כמה חודשים לא חזר לשימוש בטענה כי קיים רכיב אשר קיצר את הרכב ולוקח זמן לתיקונו.

השאלה היא האם ניתן לבטל עסקה של רכב חדש? מתי זה אפשרי? ומאיזה עילות?

ראשית, נתחיל בכך כי ניתן לבטל עסקת רכב חדש אך לצורך כך בבואנו לטפל בזאת אנו מגיעים למצב מורכב.

יבואני הרכב לא מבטלים עסקת רכב בכזאת קלות ומהירות, עליכם לדרוש סיבות מוצדקות והוכחות לשם קיומה של ביטול העסקה. יבואני רכב רבים חוששים שאם יסכימו לבטל עסקאות מבלי שבתי המשפט יחייבם, הם ייחשפו למדרון חלקלק של הצפת תביעות ודרישות מצד לקוחותיהם ודרישות נוספות העולות מביטולי העסקאות, על כן, יש להציג אסמכתאות ופסקי דין התומכים ומחזקים את הטענה שלכם לפיה יש לבטל את העסקה האמורה.

הרבה פעמים אנשים לא מבינים את גודל הבעיה הכרוכה בכך וממשיכים לעשות שימוש ברכב כל עוד ניתן בזמן שהם עוסקים בביטול העסקה. הדבר מגדיל את יריעת המחלוקת וגורם לחסרון של הלקוח לעשות שימוש בזכותו לבטל את העסקה משלל תקלות ו/או דברים שקרו ברכב.

משכך, המלצה של עורכי דין היא לא לעשות שימוש כלשהו ברכב שמא יפגע הזכות לבטל את העסקה ולקבל את המגיע על כך.

בבואנו לבדוק את ביטול העסקה, עלינו לדעת לשייך את הרכב לקטגוריה הנכונה:

ביטול העסקה של רכב חדש עקב תקלות שקרו בו- יש לציין, כי רכב חדש לא אמור שבועיים לאחר רכישתו להיכנס למוסך ובטח שלא לגרום להשבתת הרכב לתקופה ארוכה העולה על הנדרש, על כן, יש לנו עילה לביטול העסקה. הוכחת הדבר טמונה בכך שקיימת אי התאמה לרכב ולתקלות שנגרמו.

אי התאמה מוסברת לנו בחוק המכר- תשכ"ח-1968 ומוסברת כי קיימת אי התאמה לממכר במצבים בהם לא תואם המוצר שנקנה למוצר שהובטח לקונה.

בביטול עסקת הרכב, נטל הראיה על הקונה הוא לבדוק את הממכר מיד לאחר קבלתו ולפעול כדין או לכל היותר במקרה של עסקה כגון הנ"ל להודיע למוכר על אי ההתאמה מיד לאחר מועד הבדיקה (סעיף 13(א) לחוק).

במקרין מעין אלו, יש לראות בפעולות של הקונה כהסתמכות על אי ההתאמה ודרישה לביטול העסקה עקב כך. ככל שהתקלה חמורה יותר ישנו סיכוי גבוה יותר שביהמ"ש ייטה לטובת הביטול. לעומת זאת, אם קיימת תקלת שולית ככל שתהיה שאינה מונעת את השימוש ברכב, הרי שאים להסתמך על ביטול כל העסקה אלא לתיקון הרכב וסעד כספי ככל ויידרש.

שורת הדין מחייבת אותנו להיות תמי לב ולגלות על התקלה לראשונה ולדווח על כך, אחרת יכול להיות פגמים מצד הקונה לעניין ביטול העסקה. ככל שעובר הזמן הסיכוי לקבל סעד זה הולך ופוחת על אף אחריות היצרן שהרכב נמצא בו.

עוד רכיב חשוב הוא כמה פעמים התקלה חזרה על עצמה, אם ואכן מדובר בתקלה חוזרת הסיכוי גבוה לקבל סעד של ביטול העסקה ולהפך. חשוב במקרה הנ"ל לראות כל כמה זמן והפרשי זמן קורית התקלה האמורה.

רכב חדש נרכש על מנת להימנע מביקורים במוסף, ובטח שכדי להימנע מביקורים במוסך שמשביתים את הרכב.

ידוע לכל, כי לא הייתם מתקשרים ברכישת הרכב עם היה ידוע כי נוצר פרק זמן ארוך שלא תשתמשו בו ועל כן נוצר פגם מהותי העולה לכדי הפרה יסודית ולכן זכאי הוא לדרוש לביטול העסקה.

ראה לעניין זה, ת"א 38239-11-15 ששם נקבע: "מעיון בהסכם עולה כי אין בידי התובעת לבטל את ההסכם מקום בו תוקנה ההפרה ובלבד שההפרה אינה הפרה יסודית. שונים הדברים היכן שהנתבעת הפרה הפרה יסודית…ההסכם בנסיבות אלו, שעה שהתגלתה אי התאמה ברכב המהווה הפרה יסודית כהגדרתה בסעיף 6 לחוק חוזים תרופות, קמה לתובעת הזכות לבטל את ההסכם בהתאם לסעיף 7 לחוק ולסרב לתיקון ההפרה".

מכירת הרכב יכולה להתלוות מצד המוכר בעצימת עיניים נוכח המפורט לעיל וכל המשתמע מכך.

ביטול עסקה של רכב חדש עקב כך שלא ניתן לתקנו במוסך במשך זמן ממושך- הבעיה הקלאסית ועוד עילה נוספת לביטול עסקת רכב חדש היא כמות הזמן בו שוהה הרכב החדש במוסך, בבואנו לקנות רכב חדש אנו מעוניינים להימנע מתקלות או מטיפולים תכופים ברגע הקנייה על פני קניית רכב משומש.

לעיתים, וכמו שקרה בתיק במשרדינו, ישנו רכיב רלוונטי נחוץ שחסר ולא ניתן להשיגו עקב חוסר מלאי או כל סיבה שהיא. על כן, ניתן יהיה לדרוש לביטול העסקה. לא עולה על הדעת מצב דברים זה וגם אם ניתן רכב חלופי בתקופה האמורה זה לא מכסה על העובדה הפשוטה שיש לראות בכך כמצב ביניים גרוע שגורם לקונה אי שביעות רצון.

לסיכום:

ביטול עסקת רכב חדש אפשרי במקרים מסוימים אשר ברובם המוחלט של המקרים יש לראות איך ניגשים לתופעה ומטפלים בה, גם עד להגשת תביעה.

ביטול עסקת הרכב אפשרי במקרים שבהם מתגלות תקלות זמן קצר לאחר קבלת הרכב, חשוב מאוד לעקוב אחרי הפרטים והנסיבות ולפעול לפי הצורך.

מומלץ להתייעץ עם עורך דין לפני שעושים את הפעולות הנ"ל ולבדוק מה הסיכויים ואיך ניתן לבצע את ההליך בצורה הטובה ביותר.

אם קניתם רכב חדש מהחברה ונוצרו בעיות המצוינות לעיל או כל בעיה אחרת, משרדנו מתמחה בתיקים כאלה ומומלץ ליצור איתנו קשר.

שתפו את הטור

המשרד מזרחי & מויאל ושות' נוסד על ידי עורך הדין אריק מויאל בשנת 2006 עורך דין בעל תואר ראשון בהצטיינות ותואר שני ( LL.M)
המשרד מתמחה בדיני מקרקעין, דיני משפחה, צוואות, ירושות, עזבונות.

משרדנו נותן ליווי ויעוץ בהתנדבות בשי"ל נשר. עו"ד דוד מזרחי מעביר הרצאות בנושא יפוי כוח מתמשך, צוואות, ירושות ומוסמך על ידי האפוטרופוס לערוך יפוי כוח מתמשך.

משרדנו עורך עשרות יפויי כוח מתמשך ואף לעיתים מגיע לבתי אבות ולבית הלקוח.

טורים נוספים

Uncategorized

ביטול עסקה רכב חדש מהחברה

ביטול עסקה רכב חדש מהחברה למשרדנו הגיע לקוח מבועת וכועס. בבואו לספר אחר המקרה הובהר כי רכש רכש חדש מהחברה בבעלות פרטית מחברה מאוד גדולה

דיני משפחה

רוצים להתגרש? לא חייבים לרוץ לעו"ד !!!

רוצים להתגרש? לא חייבים לרוץ לעו"ד !!! כעת נציג בפניכם דרך המוזילה עליות בצורה משמעותית ידעתם שיש הליך שנקרא ישוב סכסוך?? כיום, תחילת הדיונים בענייני

דילוג לתוכן