איסור החזקה של מזומן עד 50

איסור החזקה של מזומן עד תקרה של 50,000 ₪.

במסגרת שיתוף ידע משפטי להלן חקיקה חדשה של רשות המיסים ומשרד האוצר, שעשויה להשפיע על חיינו בימים הקרובים ביחס להתנהלות הכספית שלנו.

אוהבים להחזיק כסף מזומן בבית?

אם עד עתה היה בכם רצון עז בלתי נשלט להביט בכסף המזומן שלכם לחוש אותו, למשש אותו, להתחכך בו, להריח אותו  ולא להסתפק רק בידיעה כי הוא קיים בחשבון הבנק שלכם-  יכולתם חופשי להנות מסטייה זו. ברם, כעת בכוונת רשות המיסים לסיים אהבה זו באמצעות חקיקה חדשה שעניינה, כי כסף מזומן ניתן יהיה להחזיק בבית עד סכום של 50,000 ₪ בלבד.

חובת דיווח לרשות המיסים.

במידה ותחזיקו בעתיד  בחזקתכם כסף מזומן בסכום של 50,000 – 200,000 ₪, הרי שניתן יהיה להחזיק אך תהיה חובת דיווח לרשות המיסים על החזקה זו!

 

מה אם יתפשו בביתכם סכום מעל 50,000 ₪ לא מדווחים?

במקרה זה אם יתעורר חשד הרי שיתאפשר לרשות המיסים לקבל צו חיפוש מבית המשפט על מנת לתפוש את הסכום. ואז נשאל השאלה מה יהיה על הכסף שנתפס?

ובכן, על הפרק אפשרות חילוט – החרמה לטובת המדינה, אפשרות נוספת הינה להטיל קנס בשיעור של 25% מהסכום שנתפש.

עוד על הפרק לראות בכך עבירה פלילית שתאפשר הגשת כתב אישום כנגד המחזיק.

האם החוק יחול רק על החזקת שקלים  בלבד?

לא, כל מטבע שערכו מגיע לסכומים אלו כולל דולרים אירו דינרים וכל מטבע זר אחר בשיווי ערך זה.

מדוע צעדים אלו ננקטים, מדוע להגביל את החזקת הכסף המזומן?

על מנת להילחם בהון השחור. ישנם גורמים רבים במשק המחזיקים מיליוני שקלים תנובת כספים של פעולות בלתי  חוקיות  מפעילות עבריינית של סחר בסמים, סחר בנשים ובני אדם, סחר בנשק בלתי חוקי, כספי סחיטה באיומים – פרוטקשיין ועוד על מנת לגדוע את יד הדמיון של העולם העברייני שמעלים מיסים ומחזיק במזומנים בסכומים אדירים.

אם כך איך נוכל לבצע עסקאות במשק?

ובכן השאיפה של רשות המיסים הינה לסגל פעילות ללא מזומנים כפי שמקובל במדינות  רבות אחרות, באמצעות העברות ותשלומים בנקאיים ותשלומים אלקטרונים. וזאת משום שעל כך תמיד ניתן יהיה לפקח ולדרוש תשובות. כבר עתה כאשר אדם מקבל או מעביר סכום כסף לחשבון הבנק הוא נשאל תדיר על מקור הכסף.

מתי החוק אמור להיות מוחל?

החוק נמצא כעת בהכנה ולאחר שיעבור את אישור הכנסת יכנס לתוקף.

משרד עורכי הדין מזרחי & מויאל ושות'

שתפו את הטור

המשרד מזרחי & מויאל ושות' נוסד על ידי עורך הדין אריק מויאל בשנת 2006 עורך דין בעל תואר ראשון בהצטיינות ותואר שני ( LL.M)
המשרד מתמחה בדיני מקרקעין, דיני משפחה, צוואות, ירושות, עזבונות.

משרדנו נותן ליווי ויעוץ בהתנדבות בשי"ל נשר. עו"ד דוד מזרחי מעביר הרצאות בנושא יפוי כוח מתמשך, צוואות, ירושות ומוסמך על ידי האפוטרופוס לערוך יפוי כוח מתמשך.

משרדנו עורך עשרות יפויי כוח מתמשך ואף לעיתים מגיע לבתי אבות ולבית הלקוח.

טורים נוספים

דיני משפחה

רוצים להתגרש? לא חייבים לרוץ לעו"ד !!!

רוצים להתגרש? לא חייבים לרוץ לעו"ד !!! כעת נציג בפניכם דרך המוזילה עליות בצורה משמעותית ידעתם שיש הליך שנקרא ישוב סכסוך?? כיום, תחילת הדיונים בענייני

דילוג לתוכן