מינוי מנהל עיזבון

מנהל עיזבון הוא אדם או גוף שמונה על ידי בית משפט לשם ניהול עיזבון. כל מי שיש לו עניין בירושה או בצוואה, יכול לבקש למנות מנהל עיזבון בכדי לרכז את כלל הנכסים שהשאיר המנוח/ה, לנהלם עד לחלוקתם, לשלם את החובות שהשאיר המנוח/ה ולחלק ליורשים את נכסי הירושה.
מנהל עיזבון ימונה במקרה של חילוקי דעות בין היורשים או במקרה שלא ניתן לאתר חלק מהיורשים.

מהו עיזבון? עיזבון הוא כלל הרכוש אשר השאיר אדם אחרי פטירתו עד לחלוקת הירושה בין כלל היורשים. העיזבון כולל נכסים מגוונים כגון כספים וזכויות כספיות, מקרקעין, מיטלטלין, מניות אגרות חוב וניירות ערך אחרים, זכויות שונות וגם חובות שעל המנוח לשלם.

ניתן למנות מנהל עיזבון קבוע ומנהל עיזבון זמני.

מנהל עיזבון קבוע- מתמנה על ידי בית המשפט במועד בו ניתן צו ירושה או צו קיום צוואה המנוח או לאחר מכן.
תוקף המינוי בדרך כלל לשנתיים ובית המשפט יכול להאריך את המינוי בהתאם לצורך והנסיבות.
עורך דין לניהול עיזבון קבוע מאתר את היורשים, מרכז את הנכסים שהותיר המנוח, מטפל בתביעות של העיזבון, בתביעות חוב המוגשות לו, מטפל בנכסי הנפטר, משלם את חובות הנפטר ומחלק את יתרת הנכסים ליורשים על פי חוק או הזוכים על פי הצוואה או על פי הסכם בין היורשים.

מנהל עיזבון זמני- ממונה בתקופה שלאחר פטירת המנוח ולפני שניתן צו ירושה או צו לקיום צוואה, וזאת רק כאשר קיים צורך דחוף לטפל בנכסי הירושה, כגון כאשר יש חשש לנזקים לנכסי העיזבון, צורך דחוף לגבות חובות, חשש מפעולות וקיפוח יורש קטין וכו'.
מינוי בעל תפקיד זמני נעשה לזמן קצר, עד שישה חודשים, או עד למתן צו קיום הצוואה או צו ירושה. ככל שישנו צורך בהמשך ניהול העיזבון מוגשת בקשה למינוי מנהל קבוע.

אם אתם מחפשים עורך דין מומחה בניהול עיזבונות ומקצועי בתחומי ירושה, צוואות ועיזבונות, משרדנו עומד לשירותכם.

שתפו את הטור

המשרד מזרחי & מויאל ושות' נוסד על ידי עורך הדין אריק מויאל בשנת 2006 עורך דין בעל תואר ראשון בהצטיינות ותואר שני ( LL.M)
המשרד מתמחה בדיני מקרקעין, דיני משפחה, צוואות, ירושות, עזבונות.

משרדנו נותן ליווי ויעוץ בהתנדבות בשי"ל נשר. עו"ד דוד מזרחי מעביר הרצאות בנושא יפוי כוח מתמשך, צוואות, ירושות ומוסמך על ידי האפוטרופוס לערוך יפוי כוח מתמשך.

משרדנו עורך עשרות יפויי כוח מתמשך ואף לעיתים מגיע לבתי אבות ולבית הלקוח.

טורים נוספים

דיני משפחה

רוצים להתגרש? לא חייבים לרוץ לעו"ד !!!

רוצים להתגרש? לא חייבים לרוץ לעו"ד !!! כעת נציג בפניכם דרך המוזילה עליות בצורה משמעותית ידעתם שיש הליך שנקרא ישוב סכסוך?? כיום, תחילת הדיונים בענייני

דילוג לתוכן