טור הארכת תוקף חדלות פירעון

טור –הארכת התוקף לתיקון מספר 4 לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי בעניין עיכוב הליכים לסיוע ולעידוד חייבים להגיע להסדרי חוב.

שר המשפטים גדעון סער חתם ביום 14.3.22  על צו להארכת התקופה הקובעת לעניין הגשת בקשה לעיכוב הליכים לשם גיבוש הסדר חוב למשך חצי שנה נוספת  ועד לתאריך: 17.9.22 ובכך העניק הזדמנות נוספת לכל מי ששרוי בהליך של מצוקה ומשבר כלכלי להיכלל בתהליך מטיב זה שמעניק הזדמנות וצוהר לעתיד טוב יותר.

מהו תיקון מספר 4?

  • תיקון זה נולד במרץ 2021 לשם הענקת כלים כלכליים לעסקים שנקלעו למצוקה כלכלית  עקב משבר הקורונה. זאת במטרה שחייב פוטנציאלי יגיע להסדר חוב כלכלי עם נושיו, אלמנט שיאפשר לו להמשיך לפעול כיחידה כלכלית אפקטיבית ובכך ימנע מהליכי חדלות פירעון, להם עלות כספית גבוהה ואשר בעטיים עלול החייב לאבד את הבעלות על רכושו ונכסיו.
  • בתכלית התיקון עומד הרעיון של ההסכמות בין הצדדים הנושה והחייב כאשר שני הצדדים מבינים כי יש לשניהם אינטרס משותף בחיסול החובות על ידי הגעה להסכמות ויתורים הדדים. 
  • בהינתן ההנחה כי כאשר חייב שיודע כי עסקו מבוסס על יסודות איתנים וכי יש לו אופק עתידי, והמשבר אליו נקלע עסקו  הינו זמני וכי צפוי לו עתיד טוב יותר תוך יציאה מהמשבר חזרה למעגל הפעילות הכלכלית העצמאית.
  • במסגרת תיקון זה תתאפשר הגנה מפני נקיטת הליכי גבייה כנגד החייב למשך תקופת זמן של שלושה עד ארבעה חודשים, במהלכם יוכלו החייבים, יחידים וחברות, לנסות לגבש הסדר חובבסיוע של מנהל הסדר שבית המשפט ימנה לצורך כך.
  • הדבר החיובי והמחדש במסגרת התיקון זה – שאינו כובל את החייב לגבולות חובות שנוצרו עקב המשבר הקורונה בלבד אלא גם חובות אחרים שאינם קשורים במשבר זה.
  •  היא פותחת דלת ויוצרת הזדמנות לכלל החייבים לפנות לנתיב של עיכוב הליכים לצורך גיבוש הסדר חוב.
  • ביסוד העניין מחשבה נכונה כי  להסדר בין נושים לחייבים יש יתרונות רבים שנותנים מענה לשני הצדדים, כך נשמר דיאלוג וקשר עסקי עתידי ונמנע נתק. שכן, הליך קשור בעבותות של דרכי והליכי גבייה ארוכים ממושכים שלאו דווקא מניבים פירות כלכליים של החזר החובות לנושה ומאידך מהווה הליך ממוטט וטראומטי לחייב.
  • לחייבים מעניק תיקון זה המשך דירוג אשראי חיובי – כאשר בהכרח כניסה להליך חדלות פרעון פוגעת בדרוג האשראי של יחיד ושל חברה.
  • זכותם של נושים מובטחים לממש את הבטוחה בצל ההוראות הקיימות בחוק חדלות פירעון בכל הנוגע לשימוש בנכסים משועבדים והגנה ראויה עליו.
  • בהליך זה לא יושתו על החייב הגבלות. 
  • החייב לא ייחשף לשימוש בהליכי הוצאה לפועל ועיקולי רכוש וכספים.
  • נוצר מנגנון דיווח ישיר לנושה באמצעות אתר אינטרנטי ולא באמצעות דוחות מסורבלים לבית במשפט שיערכו על ידי הממונה. 
  • נשמרת  זכותו של  הנושה לפנות לבית המשפט לאכוף הליך חדלות פרעון,  בהליך מדוד בזמן של עד שלושה חודשים ולא הליך בלתי מוגבל בזמן כפי שמקובל בהליך חדלות הפרעון.
  • לסיכום: למעשה סידור שנעשה באמצעות צו זה יוצר הליך של הסדרת חובות על ידי הסכמות משותפות בין הצדדים – מונע שימוש בהליכים אגרסיביים, מוריד לחץ ודוחק מעל המערכות השונות בתי המשפט, מערכת הוצאה לפועל, מותיר לעסק ולפרט  האדם הקטן שנקלע להליך חובות מעיק, תקווה ואופק לשוב להיות בעתיד יצרן הכנסה פרודוקטיבי  רנטבילי שמעניק תחושת תקומה לחברה ולעצמו תחושת תרומה וכבוד עצמי ונותן לנושה תקווה ממשית להחזר כספו.

שתפו את הטור

המשרד מזרחי & מויאל ושות' נוסד על ידי עורך הדין אריק מויאל בשנת 2006 עורך דין בעל תואר ראשון בהצטיינות ותואר שני ( LL.M)
המשרד מתמחה בדיני מקרקעין, דיני משפחה, צוואות, ירושות, עזבונות.

משרדנו נותן ליווי ויעוץ בהתנדבות בשי"ל נשר. עו"ד דוד מזרחי מעביר הרצאות בנושא יפוי כוח מתמשך, צוואות, ירושות ומוסמך על ידי האפוטרופוס לערוך יפוי כוח מתמשך.

משרדנו עורך עשרות יפויי כוח מתמשך ואף לעיתים מגיע לבתי אבות ולבית הלקוח.

טורים נוספים

דיני משפחה

רוצים להתגרש? לא חייבים לרוץ לעו"ד !!!

רוצים להתגרש? לא חייבים לרוץ לעו"ד !!! כעת נציג בפניכם דרך המוזילה עליות בצורה משמעותית ידעתם שיש הליך שנקרא ישוב סכסוך?? כיום, תחילת הדיונים בענייני

דילוג לתוכן