ביטול הסכם ממון

לאחרונה הגיע למשרדנו סוגיה מעניינת, אדם אשר חתם בעבר על הסכם ממון עם זוגתו לשעבר, וכעת בהליך הגירושין מעוניין לחזור בו מהתחיבויותיו בהסכם.
הלקוח מסביר לנו כי כאשר הייתה בין השניים אהבה, היה מוכן להעניק לה הכל, וזו הסיבה שהתחייב לדאוג לה כלכלית לכל דבר אשר תצטרך במהלך חייה. כעת, שהצדדים בעיצומו של הליך גירושין, רגשותיו כלפיה השתנו ובהתאם לכך אינו מעוניין לדאוג כלכלית לאישה לכל שארית חייה.
ראשית נציין כי על מנת לבטל הסכם ממון יש להגיש תביעה לביטולו בפני בית המשפט לענייני משפחה או בית דין הרבני, אשר אישר מלכתחילה את הסכם הממון.

שנית יאמר כי להסכם ממון ישנו תוקף משפטי מחייב ויש להגישו לאישור בית המשפט לענייני משפחה או לאישור בית הדין הרבני. במסגרת הליך אישור הסכם הממון הצדדים החתומים יוזמנו לדיון בו יוודא השופט או הדיין כי בני הזוג מבינים את השלכותיו וחתמו עליו מרצון, לאחר תום הדיון ההסכם יקבל תוקף של פסק דין. עניין זה מעניק להסכם מעמד משפטי ייחודי ומבדיל אותו מחוזה רגיל. המשמעות של כך היא כי ביטול הסכם ממון, להבדיל מהסכמים אחרים, הוא משימה קשה יותר ולעיתים אף בלתי אפשרית.

כאשר צד חותם על חוזה ולאחר מכן רוצה לבטל אותו ללא הסכמת הצד השני עליו להוכיח כי מתקיימת אחת מעילות הביטול שבדיני החוזים: מצג שווא, טעות, הטעיה, תרמית, עושק וכיוצ"ב.

לסיכום- כאמור ביטול הסכם ממון הוא אפשרי אך תביעות אלו לא מתקבלות בקלות. לכן, בטרם החתימה על הסכם מומלץ לפנות לעורך דין מומחה לצורך עריכתו על מנת לוודא שההסכם משרת את שני הצדדים וישמש להם עוגן כלכלי טוב והוגן בעת הפרידה.

שתפו את הטור

המשרד מזרחי & מויאל ושות' נוסד על ידי עורך הדין אריק מויאל בשנת 2006 עורך דין בעל תואר ראשון בהצטיינות ותואר שני ( LL.M)
המשרד מתמחה בדיני מקרקעין, דיני משפחה, צוואות, ירושות, עזבונות.

משרדנו נותן ליווי ויעוץ בהתנדבות בשי"ל נשר. עו"ד דוד מזרחי מעביר הרצאות בנושא יפוי כוח מתמשך, צוואות, ירושות ומוסמך על ידי האפוטרופוס לערוך יפוי כוח מתמשך.

משרדנו עורך עשרות יפויי כוח מתמשך ואף לעיתים מגיע לבתי אבות ולבית הלקוח.

טורים נוספים

דיני משפחה

רוצים להתגרש? לא חייבים לרוץ לעו"ד !!!

רוצים להתגרש? לא חייבים לרוץ לעו"ד !!! כעת נציג בפניכם דרך המוזילה עליות בצורה משמעותית ידעתם שיש הליך שנקרא ישוב סכסוך?? כיום, תחילת הדיונים בענייני

דילוג לתוכן