האם אישה יכולה לאנוס גבר?

יצא לכם לתהות האם פעולת האינוס הינה בהכרח כזו שמבוצעת ע"י גבר כלפי האישה? האם גבר יכול להיאנס כפי שאישה יכולה להיאנס? לאחרונה עולות עוד ועוד פניות בעניין זה ויש לתת לכך את המקום הראוי.

למעשה אישה לא יכולה לאנוס גבר – לפחות לא על פי החוק היבש במדינת ישראל,.

סעיף 346 לחוק העונשין, מגדיר את המונח אינוס באופן הבא:
"אינוס- הבועל אישה שלא בהסכמתה חופשית", עוד על פי הסעיף, הבועל הוא "המחדיר איבר מאיברי הגוף או חפץ לאיבר המין של האישה".

מכך ניתן להבין כי אישה אינה יכולה לקיים את פעולת האינוס באותה מידה שבה גבר אינו יכול להיאנס.

נשאלת השאלה מה קורה במצב שבו גבר חש פגיעה מינית מצד אישה? על פי החוק אם אישה פוגעת מינית בגבר, ניתן להאשים אותה ב"מעשה מגונה" או "מעשה סדום" ולא באונס כהגדרתו בחוק.

פרט לאונס, נשים יכולות לבצע מספר עבירות מין חמורות. החוק למניעת הטרדה מינית מגדיר מספר סוגי התנהגות אסורים, שאת רובם ככולם יכולות לבצע גם נשים:

– סחיטה באיומים לביצוע מעשה בעל אופי מיני, לדוגמא: "אם לא תשכב איתי אפרסם תמונות עירום שלך/אספר לאשתך".

– מעשים מגונים (נגיעה באיברי מין, נגיעה באיברים של האחר, מין ללא הסכמה וגם צילום אדם בעירום ללא הסכמתו)תחשב כמעשה מגונה אשר אישה יכולה לעמוד לדין.

– הצעות או התייחסויות חוזרות המופנות לאדם ומתמקדות במיניותו, לדוגמא: "איך המכנסיים האלה מבליטים לך את הז…, "מה הייתי עושה לך".

– התייחסות מבזה או משפילה המופנית לאדם ביחס למינו או מיניותו, לרבות נטייתו המינית, לדוגמא: "איזה הומו אתה" יחשב כהטרדה מינית.

– פרסום תצלום, סרט או הקלטה של אדם המתמקד במיניותו.

מעשה סדום מוגדר בחוק כהחדרת איבר מאיברי הגוף או חפץ לפי הטבעת או החדרת איבר מין לפה – כך שאישה המאלצת גבר לבצע בה מין אוראלי תחת איום כדוגמא סכין,לום מבצעת בו, למעשה, מעשה סדום.

נראה כי כמעט כל ההפרות, למעט אינוס, יכולות להתבצע גם על ידי נשים, החוק אינו מבדיל בין נשים לגברים, ומתייחס באופן שווה לפוגעים משני המינים.

עם זאת, חשוב לציין כי הועלו כמה וכמה ניסיונות לשינוי ההגדרה בחוק כך שאינוס תהיה פעולה שתוכל להתבצע אף על ידי אדם ממין נקבה, הידוע ביותר היה הצעת החוק משנת 2009.

בשנת 2009 עלתה הצעת החוק: תיקון מס' 106- אינוס על ידי אישה, הצעת חוק זו אינה עברה, בין היתר לאור התנגדות ארגוני נשים, אך לא רק. משנת 2009 דבר אינו השתנה, החוק בישראל עדיין אינו מכיר בחדירה כפויה כמעשה אונס של גבר בידי אישה ו/או אישה בידי אישה.

חומר נוסף בנושא ניתן להכנס לעמוד המשרד בפייסבוק בכתובת:

https://www.facebook.com/%D7%9E%D7%A9%D7%A8%D7%93-%D7%A2%D7%95%D7%93-%D7%9E%D7%96%D7%A8%D7%97%D7%99-%D7%9E%D7%95%D7%99%D7%90%D7%9C-%D7%95%D7%A9%D7%95%D7%AA-566267680433018/

שתפו את הטור

המשרד מזרחי & מויאל ושות' נוסד על ידי עורך הדין אריק מויאל בשנת 2006 עורך דין בעל תואר ראשון בהצטיינות ותואר שני ( LL.M)
המשרד מתמחה בדיני מקרקעין, דיני משפחה, צוואות, ירושות, עזבונות.

משרדנו נותן ליווי ויעוץ בהתנדבות בשי"ל נשר. עו"ד דוד מזרחי מעביר הרצאות בנושא יפוי כוח מתמשך, צוואות, ירושות ומוסמך על ידי האפוטרופוס לערוך יפוי כוח מתמשך.

משרדנו עורך עשרות יפויי כוח מתמשך ואף לעיתים מגיע לבתי אבות ולבית הלקוח.

טורים נוספים

דיני משפחה

רוצים להתגרש? לא חייבים לרוץ לעו"ד !!!

רוצים להתגרש? לא חייבים לרוץ לעו"ד !!! כעת נציג בפניכם דרך המוזילה עליות בצורה משמעותית ידעתם שיש הליך שנקרא ישוב סכסוך?? כיום, תחילת הדיונים בענייני

דילוג לתוכן