מהו אפוטרופוס טבעי?

אפוטרופוס משמש כאחראי על אדם שאינו כשיר לטפל בענייניו האישיים ו/או הפיננסים באופן עצמאי. כל אדם בגיר שמלאו לו 18 ומעלה, כשיר משפטית לנהל את ענייניו. אולם ישנם מקרים רבים בהם אדם נמצא במצב פיזי או נפשי אשר אינו מאפשר לו לעשות כן.

אפוטרופסות טבעית מכוח סעיף 14 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, התשכ"ב-1962 קובע כי "הורים הם האפוטרופוסים הטבעיים של ילדיהם הקטינים".

כל הורה הוא האפוטרופוס הטבעי של הילד שלו ולכך משמעויות רבות, בניהן: להורה נתונה זכות משמורת על ילדיו, חובה לדאוג לצריכהם ולפעול על פי עקרון טובת הילד וכן נתונה להורה הזכות לייצג את הילד שלו בכל הנוגע לפעולות משפטיות.

זאת למעט מקרים ספציפיים המנויים בחוק, בהם נדרש ההורה לקבל את אישור בית המשפט לעניין זה. נבהיר כי האפוטרופסות הטבעית איננה אבסולוטית ובית המשפט רשאי לשלול מהורה את האפוטרופסות שלו או להגביל אותה, כאשר הוא אינו מסוגל לדאוג לצרכי הילד.

שתפו את הטור

המשרד מזרחי & מויאל ושות' נוסד על ידי עורך הדין אריק מויאל בשנת 2006 עורך דין בעל תואר ראשון בהצטיינות ותואר שני ( LL.M)
המשרד מתמחה בדיני מקרקעין, דיני משפחה, צוואות, ירושות, עזבונות.

משרדנו נותן ליווי ויעוץ בהתנדבות בשי"ל נשר. עו"ד דוד מזרחי מעביר הרצאות בנושא יפוי כוח מתמשך, צוואות, ירושות ומוסמך על ידי האפוטרופוס לערוך יפוי כוח מתמשך.

משרדנו עורך עשרות יפויי כוח מתמשך ואף לעיתים מגיע לבתי אבות ולבית הלקוח.

טורים נוספים

דיני משפחה

רוצים להתגרש? לא חייבים לרוץ לעו"ד !!!

רוצים להתגרש? לא חייבים לרוץ לעו"ד !!! כעת נציג בפניכם דרך המוזילה עליות בצורה משמעותית ידעתם שיש הליך שנקרא ישוב סכסוך?? כיום, תחילת הדיונים בענייני

דילוג לתוכן